Koncepcja rozwoju etyki zawodowej jako warunku rozwoju osobowościowych wartości kultury etycznej

Autor

  • Alla Moskalenko Taras Shevchenko National University of Kiev, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2015.02.05

Słowa kluczowe:

etyka, koncepcja, etyka zawodowa, wartości kultury etycznej

Abstrakt

Analiza badań naukowych dotyczących etyki zawodowej dowodzi, iż etyka jest rozpatrywana jako podstawa pedagogiki ogólnej w rozwiązaniu problemów metodycznych. Ważne jest ustalenie zależności pomiędzy etyką zawodową i opanowywaniem wartości kultury etycznej. Kształtowanie etyki zawodowej specjalistów jest jednocześnie procesem stopniowej formacji ich osobowości. Proces ten nie jest związany tylko z działalnością zawodową, przewiduje on również odkrycie i wzbogacanie osobowości przez etyczną refleksję nad tożsamością zawodową oraz indywidualny rozwój zawodowy, rozwój ich zawodowego „Ja”.

Bibliografia

Big Wordbook of the Russian Language, Большой толковый словарь русского языка / Гл. ред. С. А. Кузнецов. – СПб.: Норинт, 2003. – 1536 с.

Law of Ukraine “On Higher Education”, Закон України “Про вищу освіту” http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

National Doctrine of Education Development, Національна доктрина розвитку освіти http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/347/2002.

New Wordbook of the Ukrainian Language in Four Volumes, Новий тлумачний словник української мови у чотирьох томах. Т. 2. – К.: “АКОШТ”, 1999. – 911 с.

The Law of Ukraine “On Education”, Закон України “Про освіту”.

Opublikowane

2015-12-15

Numer

Dział

Artykuły i rozprawy

Jak cytować

Koncepcja rozwoju etyki zawodowej jako warunku rozwoju osobowościowych wartości kultury etycznej. (2015). Szkoła - Zawód - Praca, 10, 44-54. https://doi.org/10.34767/SZP.2015.02.05