Edukacja wobec zmian gospodarczych

Autor

  • Zygmunt Wiatrowski Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna we Włocławku

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2014.01.03

Słowa kluczowe:

cywilizacja, zmiany (cywilizacyjne, gospodarcze, edukacyjne), gospodarka, praca, edukacja, wymiar społeczno-humanistyczny, rzeczywistość polska, edukacja zawodowa i wyższa

Abstrakt

Formuła tematyczna opracowania zakłada określenie najbardziej podstawowych zależności oddających istotę relacji: gospodarka-edukacja. Postanowiono wyróżnić i omówić następujące problemy strukturalne: 1. Gospodarka w kontekście cywilizacyjnym. 2. Dominujące kierunki współczesnych zmian gospodarczych w skali globalnej, regionalnej i lokalnej. 3. Obiektywna konieczność ciągłej modyfikacji rzeczywistości edukacyjnej do strategicznych zmian gospodarczych. 4. Pilne zadania w obszarze edukacji zawodowej i wyższej. W toku analiz interpretacyjnych Autor odwoływał się w miarę potrzeb do licznych opracowań literaturowych oraz innych źródeł. Ale nade wszystko kierował się własnym doświadczeniem i własną oceną analizowanych sytuacji i kontekstów.

Pobrania

Opublikowane

2014-12-22

Numer

Dział

Artykuły i rozprawy

Jak cytować

Edukacja wobec zmian gospodarczych. (2014). Szkoła - Zawód - Praca, 7/8, 34-44. https://doi.org/10.34767/SZP.2014.01.03