Edukacja wobec zmian gospodarczych
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2014.01.03Słowa kluczowe:
cywilizacja, zmiany (cywilizacyjne, gospodarcze, edukacyjne), gospodarka, praca, edukacja, wymiar społeczno-humanistyczny, rzeczywistość polska, edukacja zawodowa i wyższaAbstrakt
Formuła tematyczna opracowania zakłada określenie najbardziej podstawowych zależności oddających istotę relacji: gospodarka-edukacja. Postanowiono wyróżnić i omówić następujące problemy strukturalne: 1. Gospodarka w kontekście cywilizacyjnym. 2. Dominujące kierunki współczesnych zmian gospodarczych w skali globalnej, regionalnej i lokalnej. 3. Obiektywna konieczność ciągłej modyfikacji rzeczywistości edukacyjnej do strategicznych zmian gospodarczych. 4. Pilne zadania w obszarze edukacji zawodowej i wyższej. W toku analiz interpretacyjnych Autor odwoływał się w miarę potrzeb do licznych opracowań literaturowych oraz innych źródeł. Ale nade wszystko kierował się własnym doświadczeniem i własną oceną analizowanych sytuacji i kontekstów.