Professional usefulness from the perspective of work pedagogy
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2019.01.07Keywords:
work pedagogy, professional usefulnessAbstract
The aim of the article is to show on the timeline the three perspectives of the approach to professional usefulness: 1) current achievements in work pedagogy, 2) contemporary perception of professional usefulness and 3) ways of thinking about the future of professional usefulness.
References
Furmanek W., Podstawy edukacji zawodowej, FOSZE, Rzeszów 2000.
Ludwikowska K., Przydatność zawodowa w perspektywie zatrudnialności, „Problemy Profesjologii” 2018, nr 2.
Kabaj M., Wpływ systemów kształcenia zawodowego na zatrudnienie i bezrobocie młodzieży, JPiSS, Warszawa 2012.
Korabiowska-Nowacka K., Metodyka i wyniki badań przydatności w pracy absolwentów szkół zawodowych, PWN, Warszawa 1980.
Korabiowska-Nowacka K., Procedura badań przydatności do pracy absolwentów szkół zawodowych, Osolineum, Warszawa 1974.
Kwiatkowski S. (red.), Kompetencje przyszłości, FRSE, Warszawa 2018.
Nowacki T. Leksykon pedagogiki pracy, Inst. Techn. Ekspl., Warszawa 2004.
Nowacki T., Podstawy dydaktyki zawodowej, PWN, Warszawa 1974.
Nowacki T., Wstęp do metodologii pedagogiki pracy,[w:] Nowacki T. (red.), Metodologia pedagogiki pracy, WSiP, Warszawa 1978.
Nowacki T.W., Korabiowska-Nowacka K., Baraniak B., Nowy słownik pedagogiki pracy, WSP TWP, Warszawa 2000.
Szlosek F., Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych, APS, Warszawa 2015.
Jeruszka U., Zatrudnialność w perspektywie pedagogiki pracy, Difin, Warszawa 2019.
Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, WSP, Bydgoszcz 2005.