Przydatność zawodowa z perspektywy pedagogiki pracy
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2019.01.07Słowa kluczowe:
pedagogika pracy, przydatność zawodowaAbstrakt
Celem artykułu jest pokazanie na osi czasu trzech perspektyw podejścia do badania przydatności zawodowej: 1) dotychczasowego dorobku w pedagogice pracy, 2) współczesnego postrzegania przydatności zawodowej oraz 3) kierunków myślenia o przyszłości przydatności zawodowej.
Bibliografia
Furmanek W., Podstawy edukacji zawodowej, FOSZE, Rzeszów 2000.
Ludwikowska K., Przydatność zawodowa w perspektywie zatrudnialności, „Problemy Profesjologii” 2018, nr 2.
Kabaj M., Wpływ systemów kształcenia zawodowego na zatrudnienie i bezrobocie młodzieży, JPiSS, Warszawa 2012.
Korabiowska-Nowacka K., Metodyka i wyniki badań przydatności w pracy absolwentów szkół zawodowych, PWN, Warszawa 1980.
Korabiowska-Nowacka K., Procedura badań przydatności do pracy absolwentów szkół zawodowych, Osolineum, Warszawa 1974.
Kwiatkowski S. (red.), Kompetencje przyszłości, FRSE, Warszawa 2018.
Nowacki T. Leksykon pedagogiki pracy, Inst. Techn. Ekspl., Warszawa 2004.
Nowacki T., Podstawy dydaktyki zawodowej, PWN, Warszawa 1974.
Nowacki T., Wstęp do metodologii pedagogiki pracy,[w:] Nowacki T. (red.), Metodologia pedagogiki pracy, WSiP, Warszawa 1978.
Nowacki T.W., Korabiowska-Nowacka K., Baraniak B., Nowy słownik pedagogiki pracy, WSP TWP, Warszawa 2000.
Szlosek F., Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych, APS, Warszawa 2015.
Jeruszka U., Zatrudnialność w perspektywie pedagogiki pracy, Difin, Warszawa 2019.
Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, WSP, Bydgoszcz 2005.