Programy edukacji zawodowej dla grup marginesu społecznego w Wenezueli
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2012.02.09Słowa kluczowe:
kształcenie zawodowe wśród grup marginesu społecznego, wenezuelski system edukacji, kształcenie nieformalne, misje prospołeczneAbstrakt
Niniejszy artykuł przedstawia analizę programów edukacji zawodowej dla grup marginesu społecznego w Wenezueli. Autorka dostrzega, że programy, oferowane przez sektor formalnej i nieformalnej edukacji, mają na celu usprawnić ogólny rozwój dorosłych za pomocą konserwatywnych i innowacyjnych metod. Przykładem innowacyjnego (niekonserwatywnego) podejścia do rozwiązania problemów edukacji dorosłych i kształcenia zawodowego wśród jednego z najsłabszych segmentów populacji są misje prospołeczne. Pomagają one wdrażać rozwiązania edukacyjne, które przynoszą pozytywne wyniki, gdy system formalnej edukacji się nie sprawdza.