Programy edukacji zawodowej dla grup marginesu społecznego w Wenezueli

Autor

  • Elena Anatolievna Zhizhko National Pedagogical Sciences’ Academy of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2012.02.09

Słowa kluczowe:

kształcenie zawodowe wśród grup marginesu społecznego, wenezuelski system edukacji, kształcenie nieformalne, misje prospołeczne

Abstrakt

Niniejszy artykuł przedstawia analizę programów edukacji zawodowej dla grup marginesu społecznego w Wenezueli. Autorka dostrzega, że programy, oferowane przez sektor formalnej i nieformalnej edukacji, mają na celu usprawnić ogólny rozwój dorosłych za pomocą konserwatywnych i innowacyjnych metod. Przykładem innowacyjnego (niekonserwatywnego) podejścia do rozwiązania problemów edukacji dorosłych i kształcenia zawodowego wśród jednego z najsłabszych segmentów populacji są misje prospołeczne. Pomagają one wdrażać rozwiązania edukacyjne, które przynoszą pozytywne wyniki, gdy system formalnej edukacji się nie sprawdza.

Opublikowane

2012-12-28

Numer

Dział

Doświadczenia zagraniczne

Jak cytować

Programy edukacji zawodowej dla grup marginesu społecznego w Wenezueli. (2012). Szkoła - Zawód - Praca, 4, 104-115. https://doi.org/10.34767/SZP.2012.02.09