Autoocena własnych szans funkcjonowania zawodowego po ukończeniu studiów pedagogicznych

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2019.01.14

Słowa kluczowe:

autoocena, motywacja, praca, pedagogika

Abstrakt

Ukończenie każdych studiów wiąże się z uzyskaniem odpowiednich kwalifikacji, które są niezbędne do podjęcia pracy zawodowej. Pedagogika należy do tych kierunków, po ukończeniu których mogą wystąpić problemy ze znalezieniem pracy, zwłaszcza w obszarach wiejskich i małomiasteczkowych. Artykuł jest próbą przybliżenia autooceny studentów na kierunku pedagogika pod względem szans funkcjonowania zawodowego po ukończeniu przez nich studiów pedagogicznych.

Bibliografia

Borowiecki P., Stowarzyszenie Budujemy Przystań w Radomiu. Samoocena osób z niepełno-sprawnością w świetle wybranej literatury i badań własnych, „Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania”, nr II/2015 (15).

Grison, S., Heatherton T. F., i Gazzaniga M. S., Psychology in your life, Second edition, W.W. Norton & Company, New York 2017.

Kołodziejska E., Dynamika sytuacji zawodowej absolwentów pedagogiki Uniwersytetu Zielonogórskiego, „Rocznik Lubuski” 2015, t. 41, cz. 2.

Kwieciński Z., Tropy – Ślady – Próby. Studia i szkice z pedagogii pogranicza, Edytor, Poznań-Olsztyn 2000.

Łubkowska W., Nadobnik J., Tarnowski M., Nowak M.A., Samoocena wiedzy, umiejętności zawodowych i kompetencji społecznych studentów podstawą ewaluacji programu studiów kierunku turystyka i rekreacja, Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Często-chowie „Kultura Fizyczna” 2017, t. XVI, nr 4.

Mc Laren P., Critical Pedagogy and Predatory Culture. Oppositional Politics in a Postmodern Era, Routledge, London-New York 1995.

Niemczyk E., Przewidywanie efektywności własnych działań u osób z wysoką i niską samooceną w zadaniach o różnym stopniu kontrolowalności, „Polskie Forum Psychologiczne” 2009, t. 14, nr 1.

Turowska A., Znaczenie samooceny w funkcjonowaniu społecznym – na przykładzie młodzieży maturalnej, „Kultura i Edukacja” 2008, nr 2.

Zielińska M., Praca podczas studiów i jej wpływ na zmianę w rolach społecznych studenta uniwersytetu. Zarys problematyki, „Acta Universitatis Lodziensis”, Folia Sociologica 2017, nr 62.

Zimbardo P. G., Psychologia i życie, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1999.

Pobrania

Opublikowane

2019-06-01

Numer

Dział

Raporty z badań

Jak cytować

Autoocena własnych szans funkcjonowania zawodowego po ukończeniu studiów pedagogicznych. (2019). Szkoła - Zawód - Praca, 17, 201-216. https://doi.org/10.34767/SZP.2019.01.14