Współczesny Uniwersytet Ludowy. Tradycja i innowacyjność

Autor

  • Angelika Felska Uniwersytet Szczeciński

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2017.02.06

Słowa kluczowe:

tradycja, innowacyjność, uniwersytet ludowy, Grundtvig

Abstrakt

W artykule zaprezentowano próbę określenia współczesnego uniwersytetu ludowego w ujęciu tradycji oraz innowacyjności. Starano się ustalić, czy prezentowana instytucja edukacji osób dorosłych jest tradycyjną, czy innowacyjną, a może łączącą w sobie oba podejścia.

Bibliografia

Dam P., Gaertner H., Mikołaj Fryderyk Seweryn Grundtvig, Wyd. WAM, Kraków 2008.

Drozdowski R. i inni (red.), Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010.

Dunaj B. (red.), Słownik Współczesnego Języka Polskiego, Wyd. Wilga, Warszawa 1996.

Gallo C., Steve Jobs: Sekrety innowacji. Zupełnie inaczej – reguły przełomowego sukcesu, Wyd. Znak literanova, Kraków 2011.

Jamrożek W., Uniwersytety ludowe w kształceniu pozaszkolnym młodzieży wiejskiej Polski międzywojennej, [w:] T. Maliszewski, M. Rosalska (red.), Uniwersytet ludowy. Pomiędzy starymi a nowymi wyzwaniami, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2016.

Kaniowska K., Tradycja. Problemy metodologiczne, [w:] E. Nowina-Sroczyńska, S. Latocha, (red.), Nowe czytanie tradycji. Z inspiracji Rokiem Kolbergowskim, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UŁ, Łódź 2016.

Klek E., Tradycja, [w:] M. Saryusz-Wolska, R. Traba (red.), Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2014.

Kwieciński, Z. Między patosem a dekadencją. Studia i szkice socjopedagogiczne, Wyd. DSW, Wrocław 2007.

Maliszewski T., Historia i kierunki działalności edukacyjne Kaszubskiego Uniwersytetu Ludowego, Rocznik Andragogiczny 1999, Warszawa-Toruń 2000.

Maliszewski T., Rosalska M. (red.), Uniwersytet ludowy – pomiędzy starymi a nowymi wyzwaniami, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2016.

Markowski A., (red.), Nowy Słownik Poprawnej Polszczyzny, Wyd. PWN, Warszawa 1999.

Pilch T., Uniwersytety ludowe, [w:] Z ludźmi ku ludziom. Materiały z II Zjazdu Towarzystwa Uniwersytetów Ludowych, Warszawa 1982.

Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, OECD, 2010.

Przyborowska B., Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013.

Saryusz-Wolska M., Nowoczesność, [w:] M. Saryusz-Wolska, R. Traba (red.), Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2014.

Schulz R., Twórczość pedagogiczna: elementy teorii i badań, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 1994.

Smołalski A., Tezy i hipotezy pedagogiki, Wyd. DSW, Wrocław 2003.

Szacki J., Tradycja, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2011.

Pobrania

Opublikowane

2017-11-09

Numer

Dział

Artykuły i rozprawy

Jak cytować

Współczesny Uniwersytet Ludowy. Tradycja i innowacyjność. (2017). Szkoła - Zawód - Praca, 14, 94-103. https://doi.org/10.34767/SZP.2017.02.06