Model człowieka odniesieniem do opisu przedmiotu badań humanistycznej pedagogiki pracy

Autor

  • Waldemar Furmanek Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2012.02.01

Słowa kluczowe:

człowiek, model człowieka, integralny model człowieka, osoba, właściwości osoby ludzkiej

Abstrakt

W nawiązaniu do trwającej w Polsce dyskusji nad kierunkami rozwoju pedagogiki jako systemu dyscyplin naukowych w opracowaniu przedstawiam założenia integralnego modelu człowieka. Prezentuję katalog jego konstytutywnych właściwości. Przyjęcie proponowanego modelu zmienia cały system problemów pedagogiki współczesnej. Stanowić on bowiem powinien funkcję paradygmatu humanistycznej pedagogiki pracy. Konsekwencją jest konieczność reinterpretacji punktu widzenia na przedmiot badań pedagogiki pracy i jej metologię.

Pobrania

Opublikowane

2012-12-28

Numer

Dział

Artykuły i rozprawy

Jak cytować

Model człowieka odniesieniem do opisu przedmiotu badań humanistycznej pedagogiki pracy. (2012). Szkoła - Zawód - Praca, 4, 11-23. https://doi.org/10.34767/SZP.2012.02.01