Model człowieka odniesieniem do opisu przedmiotu badań humanistycznej pedagogiki pracy
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2012.02.01Słowa kluczowe:
człowiek, model człowieka, integralny model człowieka, osoba, właściwości osoby ludzkiejAbstrakt
W nawiązaniu do trwającej w Polsce dyskusji nad kierunkami rozwoju pedagogiki jako systemu dyscyplin naukowych w opracowaniu przedstawiam założenia integralnego modelu człowieka. Prezentuję katalog jego konstytutywnych właściwości. Przyjęcie proponowanego modelu zmienia cały system problemów pedagogiki współczesnej. Stanowić on bowiem powinien funkcję paradygmatu humanistycznej pedagogiki pracy. Konsekwencją jest konieczność reinterpretacji punktu widzenia na przedmiot badań pedagogiki pracy i jej metologię.
Pobrania
Opublikowane
2012-12-28
Numer
Dział
Artykuły i rozprawy
Jak cytować
Model człowieka odniesieniem do opisu przedmiotu badań humanistycznej pedagogiki pracy. (2012). Szkoła - Zawód - Praca, 4, 11-23. https://doi.org/10.34767/SZP.2012.02.01