Plany edukacyjno-zawodowe i zatrudnieniowe uczniów szkół zawodowych

Autor

  • Anna Suchorab Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego, Olsztyn

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2015.02.08

Słowa kluczowe:

plany edukacyjno-zawodowe, plany zatrudnieniowe, rozwój zawodowy

Abstrakt

W artykule ukazano na podstawie wyników badań własnych, plany edukacyjno-zawodowe i zatrudnieniowe uczniów szkół zawodowych. Analiza zebranego materiału zilustrowała, że większość badanych po ukończeniu obecnej szkoły zamierza kontynuować naukę. Uczniowie zasadniczej szkoły zawodowej najczęściej planują podjąć kształcenie w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych, a młodzież kończąca technikum - w szkole wyższej. Najwięcej ankietowanych ma zamiar jednocześnie kontynuować naukę i podjąć zatrudnienie. Jednak znaczna część młodzieży nie wie, o jakie stanowiska pracy będzie się ubiegać.

Bibliografia

Czerwińska-Jasiewicz M., Psychologiczna analiza cech decyzji zawodowych młodzieży szkolnej, Warszawa 1979.

Mrozek M., ABC doradcy zawodowego. Praca z klientem dorosłym, Warszawa 2009.

Próchniak P., Rozwój decyzji zawodowej u młodzieży (empiryczne badania osób w wieku od 12 do 18 lat), Słupsk 2001.

Pobrania

Opublikowane

2015-12-15

Numer

Dział

Raporty z badań

Jak cytować

Plany edukacyjno-zawodowe i zatrudnieniowe uczniów szkół zawodowych. (2015). Szkoła - Zawód - Praca, 10, 84-93. https://doi.org/10.34767/SZP.2015.02.08