Plany edukacyjno-zawodowe i zatrudnieniowe uczniów szkół zawodowych
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2015.02.08Słowa kluczowe:
plany edukacyjno-zawodowe, plany zatrudnieniowe, rozwój zawodowyAbstrakt
W artykule ukazano na podstawie wyników badań własnych, plany edukacyjno-zawodowe i zatrudnieniowe uczniów szkół zawodowych. Analiza zebranego materiału zilustrowała, że większość badanych po ukończeniu obecnej szkoły zamierza kontynuować naukę. Uczniowie zasadniczej szkoły zawodowej najczęściej planują podjąć kształcenie w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych, a młodzież kończąca technikum - w szkole wyższej. Najwięcej ankietowanych ma zamiar jednocześnie kontynuować naukę i podjąć zatrudnienie. Jednak znaczna część młodzieży nie wie, o jakie stanowiska pracy będzie się ubiegać.
Bibliografia
Czerwińska-Jasiewicz M., Psychologiczna analiza cech decyzji zawodowych młodzieży szkolnej, Warszawa 1979.
Mrozek M., ABC doradcy zawodowego. Praca z klientem dorosłym, Warszawa 2009.
Próchniak P., Rozwój decyzji zawodowej u młodzieży (empiryczne badania osób w wieku od 12 do 18 lat), Słupsk 2001.