Informacje dla autorów
Osoby zgłaszające tekst do publikacji na łamach czasopisma naukowego Szkoła – Zawód – Praca prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.
- Opracowania publikowane na łamach czasopisma naukowego Szkoła – Zawód - Praca są prezentowane w czterech rozdziałach:
- Artykuły i rozprawy,
- Raporty z badań,
- Recenzje,
- Sprawozdania i informacje.
- Wydawca nie pobiera opłaty za publikację w czasopiśmie.
- Przekazanie materiałów do Redakcji jest równoznaczne z oświadczeniem Autora/Autorów, że praca nie była nigdzie publikowana, a wniosek o jej publikację nie jest rozpatrywany w innych czasopismach.
- Złożenie tekstu do druku jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na umieszczenie go w wersji elektronicznej czasopisma, która opublikowana zostanie stronie internetowej czasopisma oraz w bazach, w których czasopismo zostało zaindeksowane.
- W czasopiśmie publikowane są teksty w języku polskim oraz innych językach kongresowych.
- Autorzy zobowiązani są do przygotowania rzetelnych przypisów i referencji oraz wskazania źródeł finansowania badań na bazie których prezentują wyniki empiryczne.
- Zabronione jest publikowanie tych samych wyników badań w więcej niż jednym czasopiśmie.
- Redakcja zastrzega sobie prawo:
- dokonywania skrótów i zmian wskazanych przez recenzentów bez porozumienia z autorem;
- odsyłania do autora artykułu nie spełniającego wskazanych przez redakcję norm edytorskich;
- nie dopuszczenia do druku artykułu w przypadku nie dostarczenia oświadczenia Autora/Współautorów.
- Wszyscy Autorzy artykułów powinni brać udział w procesie korekcji ewentualnych błędów wykazanych w recenzjach.
- Autorzy otrzymują egzemplarz autorski czasopisma.
- Autorzy nie otrzymują wynagrodzenia za publikowane teksty.
- Cyfrowa wersja czasopisma jest dostępna do pobrania bez dodatkowych opłat ze strony internetowej.
Cyfrowa kopia zapasowa czasopisma dostępna jest zarówno na stronie internetowej, jak i w Repozytorium UKW. Numery archiwalne czasopisma w wersji drukowanej znajdują się w Bibliotece UKW w Bydgoszczy, przy ulicy Karola Szymanowskiego 3.
Warunki publikacji
W celu usprawnienia procesu wydawniczego prosimy o przestrzeganie następujących zasad:
- Artykuł powinien być napisany w programie Word; format arkusza: A4; marginesy (2,5 cm: góra, dół; prawy margines 1,5 cm, lewy 3,5 cm); czcionka – Times New Roman 12; styl – normalny; odstęp między wierszami – 1,5.
- Artykuł powinien zawierać: imię i nazwisko autora; miejsce zatrudnienia, na które artykuł będzie afiliowany; numer ORCID; służbowy adres e-mail, który zostanie wskazany jako kontakt do Autora w opublikowanej wersji tekstu.
- Struktura artykułu powinna obejmować: tytuł w języku artykułu; tytuł w języku angielskim; Wprowadzenie (Introduction); część główną ‒ artykuł właściwy; Zakończenie (Conclusion) oraz Referencje (References).
- Artykuł, na pierwszej stronie powinien zawierać w kolejności: tytuł, słowa kluczowe, abstrakt - zarówno w języku polskim, jak i angielskim – przy czym:
- w artykułach polskojęzycznych nazwa afiliacji powinna zostać napisana w j. polskim, a po tytule autor powinien umieścić w następującej kolejności: słowa kluczowe i abstrakt, a dopiero w dalszej key words i abstract w j. angielskim,
- w artykułach obcojęzycznych nazwa afiliacji powinna zostać napisana w j. angielskim, a po tytule autor powinien umieścić w następującej kolejności: key words i abstract, a dopiero w dalszej słowa kluczowe i akbstrakt w j. polskim.
- Powołując się w tekście na danego autora po raz pierwszy należy wpisać pełne imię. Przy dalszych powoływaniach pozostawiamy już inicjał imienia.
- Prosimy o zastosowanie przypisów w stylu APA(przypisy w treści tekstu) wg wzoru:
- (Gerlach 2018, s. 15; Nowak 2010)
- przypisy aktów prawnych (Ustawa… z 2020 r.)
- przypisy źródeł internetowych (Kowalski, Praca)
- strona organizacji (MNiSW, 2023).
- Na końcu tekstu należy umieścić Referencje obejmujące: Nazwisko, Inicjał imienia, Tytuł, Wydawcę, Miejsce i rok wydania. Wszystkie elementy oddzielane przecinkami. Prosimy nie numerować Referencji, tylko ustalić pierwsze wiersze do lewego marginesu, a drugie i kolejne z wcięciem akapitowym. Prosimy nie podawać numerów stron w Referencjach.
- Przykłady zapisu Referencji:
Kowalska A., Abecadło, UKW, Bydgoszcz 2000.
Nowak A., Czasy nowożytne, „Rodzina i Szkoła” 2015, nr 5.
Nowak A., Czasy nowożytne, [w:] A. Kowalska (red.), Praca jutra, UKW, Bydgoszcz 2000.
Kowalski J., Praca, http://www. lubieprace (10.02.2016) - Wydawnictwa zapisywane są w skrócie według nazwy identyfikującej, bez podawania pełnej nazwy, a zamiast nazw wydawnictw uczelnianych = skrót nazwy uczelni, np.: UMCS, UKSW, WSHE, Polit. Warsz., Uniw. Med., Difin, Impuls, Uniwersitas, Znak, Żak, ale Adam Marszałek. W pozycjach obcojęzycznych analogicznie, tylko skróty redakcyjne [w:], s., nr, t. = po angielsku: [in:], p., no., vol. Zapis taki obowiązuje niezależnie od języka, w którym jest napisany artykuł.
- Netografia/źródła internetowe są częścią jednej referencji, prosimy wpisywać
je według alfabetu, a datę dostępu wpisać w nawiasach okrągłych: (10.02.2023). - Referencje (References) powinny zawierać wyłącznie pozycje bibliograficzne cytowane/wykorzystane w tekście, a nie te, które inspirowały autora/autorkę do jego przygotowania. Jeśli pozycje bibliograficzne wskazane w Referencjach posiadają numer DOI, należy go wskazać.
- Prosimy o powoływanie się w Referencjach na oryginalne źródła.
- Informujemy, że opracowania nadsyłane przez Autorów będą poddawane badaniu z wykorzystaniem systemu antyplagiatowego.